In de decembermaand vroegen we met onze campagne ‘Geef ze warmte’ aandacht en hulp voor alle kinderen en jongeren in Nederland die in armoede opgroeien. En ook tijdens televisieshow Scrooge Live zetten we kinderarmoede op de kaart. Live vanuit Dordrecht riepen we Nederland op om warmte te geven aan kinderen in armoede. Warmte werd gegeven, massaal. Het resultaat? Hartverwarmende reacties, waanzinnig veel donaties en maar liefst 19.316 kinderen die dit jaar een warme start gaan krijgen. Wat zijn we jullie dankbaar! 

Onderstaande video is een heel groot dankjewel aan iedereen die onze actie ‘Geef ze warmte’ heeft gesteund. Met de steun van ontzettend veel donateurs, partners en sponsoren kunnen wij dit jaar maar liefst 19.316 kinderen warmte geven! Dat is fantastisch, en hard nodig. Tóch die warme winterjas, passende schoenen en nieuwe spijkerbroek. Dat brengt kinderen in armoede niet alleen warmte, maar ook veiligheid, zelfvertrouwen, een grote glimlach én het gevoel erbij te horen.

Het lijkt erop dat je onze marketing-cookies niet hebt geaccepteerd. Doe dit alsnogstatistics, marketing om deze video te kunnen bekijken.

Namens alle kinderen en jongeren die wij kunnen helpen – en het hele team van Kinderhulp – een groot dankjewel!

Nicoles grote wens

In december deelde moeder Nicole in dit moedige videoportret haar grote wens voor haar dochters. ‘Wat ik hun héél graag een keer zou willen geven, is dat ze met goede warme kleding de winter doorkomen’. En waar normaal gesproken kleding kopen geen optie is voor dit gezin, kon dat dankzij Geef ze warmte wél. Haar dochters schitteren en glunderen in hun nieuwe winterkleding!

bedankemail geef ze warmte dochter nicole

Een bijzonder dankjewel

Een bijzonder dankjewel aan de Janivo Stichting. Zij bieden financiële steun aan projecten voor kinderen, jongeren en jongvolwassenen in de leeftijd tussen 0 en 30 jaar. Projecten op het gebied van maatschappij, kunst en wetenschappelijk medisch onderzoek die bijdragen aan een betere samenleving. Met hun donatie droegen zij bij aan de kosten om te komen tot een viertal rake videoportretten van gezinnen in armoede, die centraal stonden tijdens televisieshow Scrooge Live.

Janivo logo 600250 1