Al meer dan 2 jaar zet broodjeszaak Bufkes zich in voor Kinderhulp. Met hun campagnes bundelen ze de krachten van hun 43 vestigingen, ondernemers, medewerkers en klanten om zoveel mogelijk kinderen in armoede te helpen. Bufkes vindt dat ieder kind recht heeft op een zorgeloze jeugd. Daarom zetten zij zich graag in voor kinderen en jongeren die in ons land in armoede opgroeien. 

Bufkes wilde graag iets betekenen voor het goede doel. Al snel werden ze het erover eens dat ze kinderen willen ondersteunen. “Wanneer zij in armoede opgroeien, hebben ze niet veel te willen, en dat raakt ons. Het is fijn om hen een steuntje in de rug te geven.”, vertelt Julien, creative director bij Bufkes. 

Lekker Werrem met Bufkes

Van oktober tot en met december 2024 verkocht Bufkes de Kinderhulp-special Werrem Sjenk Flatbread, konden klanten een warm gebaar maken met Lekker Werrem-sokken, en samen met Douwe Egberts introduceerden ze een speciale Koffie Special. Allemaal warmtemakers mét impact.

Bufkes sokken

Voor elk verkocht broodje, paar sokken of kop koffie ging een deel van de opbrengst naar de Geef ze warmte campagne van Kinderhulp.

Bredase Singelloop: na de finish genieten van Bufkes

Tijdens de Lekker Werrem-campagne vond ook de Bredase Singelloop plaats, waar Kinderhulp het officiële goede doel was. Bufkes was er natuurlijk bij! Met hun grote Bufkes-kraam verkochten ze de lekkerste broodjes, waarvan de opbrengst ten goede kwam aan kinderen en jongeren in Breda die opgroeien in armoede. Een sportieve dag met een prachtig doel!  

Bufkeskraam Bredase Singelloop

Een Brood(je)nodig succes

De allereerste Brood(je)nodig-actie draaide om een speciaal Kinderhulpbroodje en een exclusieve Kinderhulp-chocoladereep. Klanten konden niet alleen genieten van deze lekkernijen, maar droegen met elke aankoop ook direct bij aan het helpen van kinderen en jongeren die in armoede opgroeien. Van elk verkocht broodje ging er 50 cent naar de donatiepot, en ook via de webshop konden klanten een extra bijdrage leveren. Daarnaast deden zakelijke partners en leveranciers een duit in het zakje met speciale sponsorpakketten. 

Spicy Mango kip bufkes
Schermafbeelding 2025 02 07 145745

Het resultaat? Een indrukwekkend eindbedrag van maar liefst €17.347! De actie werd zó goed ontvangen dat het oorspronkelijke streefbedrag van €10.000 ruimschoots werd overtroffen. De opbrengst ging naar Actie Zomerpret. Als extraatje, of de dot mayo op een overheerlijk broodje, doneerde Bufkes ook nog eens 100 GaiaZoo-kaarten, zodat 100 kinderen konden genieten van een fantastisch dagje uit.

Webafbeelding actie van Bufkes

Nog steeds brood(je) nodig! 

Helaas blijft onze hulp brood(je) nodig. Daarom komt Bufkes ook dit jaar weer in actie om zoveel mogelijk kinderen en jongeren in armoede te ondersteunen.