Door het hele land komen volwassenen, kinderen, bedrijven, stichtingen en verenigingen in actie om geld in te zamelen voor hulp aan kinderen in armoede. We lichten regelmatig een bijzondere actie uit. Vandaag: de brood(je)nodig actie van broodjeszaak Bufkes. Binnen de franchiseorganisatie met 43 vestigingen bundelden alle ondernemers, medewerkers en klanten hun krachten in een grootschalige campagne.

Waarom besloten jullie in actie te komen?

“Dat we vanuit Bufkes iets voor het goede doel wilden betekenen, dat stond vast”, legt Julien, creative director van Bufkes, uit. “En in de zoektocht naar een “goed goed doel”, en tijdens verschillende kennismakingsgesprekken, sprong Kinderhulp er al gauw met kop en schouders bovenuit. De directie en collega’s waren het erover eens dat we kinderen willen ondersteunen. Wanneer zij in armoede opgroeien, hebben ze niet veel te willen, en dat raakt ons. Het is fijn om hen een steuntje in de rug te geven.”

Het lijkt erop dat je onze marketing-cookies niet hebt geaccepteerd. Doe dit alsnogstatistics, marketing om deze video te kunnen bekijken.

Brood(je)nodig

Drie maanden lang kwam broodjeszaak Bufkes in actie voor kinderen in armoede. Julien vertelt hoe ze dat deden: “op 1 april (nee, geen grap) lanceerden we een speciaal “Kinderhulp-broodje”. Het broodje spicy kip mango. Deze werd 3 maanden lang in al onze vestigingen verkocht, en van ieder verkocht broodje ging 50 cent in de donatiepot. Ook verkochten we een speciale “Kinderhulp-chocoladereep”, en gasten konden een donatie doen via onze webshop. Maar ook onze zakelijke partners en leveranciers deden een duit in het zakje via verschillende sponsorpakketten.”

En het resultaat?

Dit alles leidde tot een fantastisch eindbedrag van maar liefst € 17.347! “Achter de schermen hadden we het ambitieuze doel van € 10.000 gesteld”, vertelt Julien. “Maar al gauw bleek dat de actie ontzettend goed werd ontvangen. Het was fantastisch hoe bereidwillig onze gasten en ondernemers waren om een steentje bij te dragen!”.

Webafbeelding actie van Bufkes

De opbrengst gaat naar Actie Zomerpret van Kinderhulp. Dankzij Bufkes krijgen heel veel kinderen die in armoede opgroeien deze zomer een Zomerpretpakket, zodat ook zij zomerse avonturen kunnen beleven.

Kinderhulper Ilse mocht de cheque in ontvangst nemen, onder het genot van een heerlijke lunch bij Bufkes Wijchen. Zij reageert: “dit initiatief van Bufkes is een fantastisch voorbeeld met een zeer mooi eindresultaat. Hiermee kunnen we veel kinderen helpen, en ons op allerlei manieren blijven inzetten voor kinderen die het hard nodig hebben”.

En de toekomst?

Bufkes zal Kinderhulp ook in de toekomst blijven steunen. “Onze samenwerking met én voor Kinderhulp is erg fijn verlopen. We vonden het prachtig om met z’n allen, met 43 vestigingen, het verschil te kunnen maken. Voor dit goede doel zullen wij ons blijven inzetten!”

Leestip