Vanaf nu ziet Kinderhulp er anders uit. Een nieuwe, krachtige uitstraling van buiten, maar met dezelfde gedrevenheid van binnen. Kinderhulp blijft zich inzetten om aan het stijgend aantal aanvragen van alle kinderen te kunnen voldoen. Zodat ieder kind het gevoel heeft erbij te horen. Nu en in de toekomst!

Het lijkt erop dat je onze marketing-cookies niet hebt geaccepteerd. Doe dit alsnogstatistics, marketing om deze video te kunnen bekijken.

In de 60 jaar dat Kinderhulp bestaat is het fonds nog nooit zo hard nodig geweest als nu. Het aantal aanvragen stijgt al jaren achtereen, het afgelopen jaar zelfs met 40%.  Alle zeilen worden bijgezet om zoveel mogelijk kinderen te kunnen helpen. En de vernieuwde huisstijl gaat hier zeker een positieve bijdrage aan leveren.

Zeg het met illustraties

In de nieuwe stijl van Kinderhulp wordt gebruik gemaakt van portretten van kinderen die indringend en sterk de camera in kijken. De originele huisstijlkleuren zijn wat opgefrist en er zijn een aantal moderne kleuren aan het palet toegevoegd. Wat de vernieuwde huisstijl typeert zijn de illustraties. Iets groots of iets kleins. De dingen die de kinderen moeten missen omdat er thuis geen geld voor is.

Overgangsfase

Op dit moment zit Kinderhulp in een overgangsfase, langzaamaan worden alle middelen vervangen. Daarvoor is bewust gekozen met het oog op duurzaamheid en hergebruik. Wat niet vervangen wordt is de naam Nationaal Fonds Kinderhulp. Wel wordt deze meer afgekort naar Kinderhulp in de diverse uitingen.

Een nieuw Kinderhulp? Dat zeker niet! Van buiten krachtiger, meer herkenbaar én eigen, maar met dezelfde gedrevenheid van binnen.